14 Şubat 2013

MİNİK NOTLARIM

 


NOT 1: Bazen insan konuşmak ister. Biri onu susturuncaya kadar içindekileri dökmek. Biriktirdiklerini çöpe atıp rahatlamak ister. Hafifleyip bulutların üzerinde dolaşmak gibi. Bugün tam da bu durumdayım. İçimde kalanlardan kurtulma günündeyim. Yaşasın temizlik günü !
 
NOT 2: Bazen çocuk olmak istiyor insan. Aklındakiyle dilinin ucundakinin aynı olduğu zaman dilimine geri dönmek. Büyük ,çok büyük hayallerin sahibiydim çocukken. Doğaüstü varlıkların hakimi. Canım yandığında ağlar sevindiğim de kocaman gülümserdim.Gerçekten sever, içten sarılırdım. İnsanları hep bir yüzleriyle tanımıştım. Benim için iyi ya da kötü insanlar vardı. Hem iyi hem kötü olmak imkansızdı. Şimdi hepimizin en az iki maskesi var.
 
NOT 3: Bir caddeden geçiyorum. Kalabalık bir arkadaş grubu gözüme çarpıyor hemen. Konuştukları kıyafet markaları, son model teknolojik aletler ve gösterişli mekanlar. Dün ne giydin, nereye gittin gibi boş konuşmalar. Duyan, gören onları entel sansın diye araya sıkıştırdıkları dizilerden alıntı cümleler... Gülümsüyorum hallerine. E biraz da üzülüyorum tabi. Bizim ülkemizde kılıf ne kadar da önemli olmuş böyle. Fikirlere verilen önem ne kadar da dibi boylamış. Beynini kullanmayan bir gençliğiz. Bizim yerimize telefonlar ve bilgisayarlar bu işlevi görüyor nasılsa!
 
NOT 4: Küçük dünyamızın koskocaman olduğuna kendimizi inandırdığımız bir evrende yaşıyoruz. Halbuki bir toplu iğneden farkımız yok. Eşsiz olduğumuz öylesine içimize işlemiş ki herkes kendini ünlü sanıyor. "Sen benim kim olduğumu biliyor musun?" der bazıları. Ne kadar vahim durumdayız aslında. Statümüzden, bedenimizden memnun değiliz. Hep başkaları gibi olmak için çabamız. Zirveye tırmanırken geçen zamanın farkına bile varmayan aptallarız. Cesaretten yoksun, anı yaşayamayan hep geleceği düşünen bireyleriz. Bugün de dünün geleceğiydi. Neyse boşver umutlu olmak iyidir nasılsa!

NOT 5 : Keşke başka bir şey isteseydim, cümlesini kurduğum zamanlar şans kapımın açık olduğu anlar olmalı. Bir dahaki sefere uzun uzun düşünüp mantıklı isteklerde bulunmalıyım. Evet, evet hayatımı akışına bırakırken biraz fazla mantığın yanımda olması işleri berbat etmez.

NOT 6 : Bu koskoca evrende yalnız olmak diye bir şey var. Kendinle kalmak kalabalığın içinde... Sosyal bir yalnızlık bizim çektiğimiz. Yoksa her türlü donanıma sahibiz. Her şey elimizin altında. Sıkılıveriyoruz modası geçmiş eşyalardan. Kendimizden bile çoğu zaman...

NOT 7 : Bir de bugün sevgililerin günüymüş. Sevmek sevilmek çok önemliymiş meğersem. Hepimiz sevgi yumağıymışız. Lütfen bir aynaya bakın....

Aylin ALAGÖZ/ 2013
 

2 yorum:

safransarı dedi ki...

Ne güzel yazmışsın yahu çok beğendim..
Yalnızlıklarımız kadar yalnızız aslında.
bizim oluşturduğumuz , bizim betimlediğimiz , bizim görmek istediğimiz..
Aslında insan kendine sahiptir , kendi değerini bilse kendisini sevebilse yalnızlığı sadece soyuttur. somutluğa asla geçemez.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim... Soyut yalnızlığımızı somuta çevirmekte çok başarılıyız insan olarak :) Halbuki her şey hayatın bir parçası. Biz de...